0 00:00:01,23 --> 00:00:07,11 بیانات معظم له درباره فضايل امام زمان(عليه السلام) و اهمیت نشر آن 1 00:00:09,03 --> 00:00:16,00 17-04-1389هجري شمسي= 25/7/1431هجری قمری 2 00:00:17,02 --> 00:00:20,20 بسم الله الرحمن الرحيم 3 00:00:23,12 --> 00:00:33,10 قيامت در قرآن 28 اسم دارد، 4 00:00:33,11 --> 00:00:42,05 يکي از اين اسماء، يوم الحسرة است. 5 00:00:43,18 --> 00:00:47,24 آيه کريمه اين است: 6 00:00:49,14 --> 00:00:58,14 وَأَنْذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ. 7 00:00:59,00 --> 00:01:06,04 به نظر ما خود اين آيه بس است. 8 00:01:08,03 --> 00:01:17,04 کسي اگر بفهمد خطاب به کيست: 9 00:01:18,08 --> 00:01:28,22 [به] شخص خاتم، آن هم[به] عنوان انذار. 10 00:01:29,15 --> 00:01:40,18 بعد متعلق انذار، اسمش يوم الحسرة است. 11 00:01:41,20 --> 00:01:50,13 بعد هم خدا مي فرمايد: ديگر کار، گذشته[است]. 12 00:01:51,04 --> 00:02:05,17 ما غافل بوديم و کوتاهي هايي کرديم که 13 00:02:06,07 --> 00:02:15,15 اگر خدا توفيق بدهد شايد جبراني بشود. 14 00:02:22,05 --> 00:02:30,21 وقتي حضرت خضر با اسکندر به ظلمات رسيد، 15 00:02:33,18 --> 00:02:45,04 خضر فرمود: زير سُم اين اسب ها چيزي است که 16 00:02:45,21 --> 00:02:59,00 هر کس بردارد پشيمان است، هرکس هم برندارد پشيمان است. 17 00:02:59,16 --> 00:03:09,23 يک عده گفتند: حالا که عاقبت، ندامت است 18 00:03:10,14 --> 00:03:17,08 ما چرا زحمت به خودمان بدهيم پياده بشويم. 19 00:03:17,24 --> 00:03:23,02 يک عده پياده شدند، برداشتند. 20 00:03:24,00 --> 00:03:33,18 وقتي ظلمات تمام شد، نگاه کردند ديدند زمرد است، 21 00:03:34,06 --> 00:03:44,13 آنهائي که برداشتند پشيمان که چرا کمتر برداشتند، 22 00:03:44,24 --> 00:03:51,02 يکدانه بيشتر حسرتش باقي است، 23 00:03:51,10 --> 00:03:59,21 آنهائي هم که به کلي برنداشتند پشيمان. 24 00:04:00,05 --> 00:04:09,00 وَأَنْذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ حقيقتش اين است. 25 00:04:09,04 --> 00:04:14,11 در اين دنيا ظلمات است... 26 00:04:14,16 --> 00:04:20,18 واقعا قرآن بهت انگيز است. 27 00:04:22,01 --> 00:04:33,07 اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ. 28 00:04:34,08 --> 00:04:44,12 در اين ظلمات، گوهرها مخفي است، 29 00:04:45,04 --> 00:04:56,05 هر کس[از آنها] برداشت، روز قيامت در حسرت است [که] چرا کم کرده. 30 00:04:56,13 --> 00:05:03,22 آنهايي هم که اصلا استفاده نکردند 31 00:05:04,03 --> 00:05:11,13 در حسرتي[اند] که قابل وصف نيست، 32 00:05:11,19 --> 00:05:16,24 چون ديگر تدارک ممکن نيست، 33 00:05:17,00 --> 00:05:37,03 مثلا در شهادت حضرت زهرا ما مي توانستيم يک آبادي ديگر را هم منقلب کنيم، نکرديم، 34 00:05:37,08 --> 00:05:43,15 حسرتش براي ابد خواهد بود، 35 00:05:44,15 --> 00:05:54,20 چون ديگر شهادت سال گذشته برگشتني نيست، 36 00:05:55,00 --> 00:06:06,22 آن وقت اگر در آنجا هم يک هيئت بيرون مي آمد، در آن دِه، 37 00:06:07,02 --> 00:06:16,20 و اسم حضرت زهرا زنده مي شد، نتيجه اين بود. 38 00:06:16,24 --> 00:06:21,20 امام ششم بياني دارد. 39 00:06:21,21 --> 00:06:38,06 فهم اينها و رسيدن به کنه اين کلمات در حد فقهايي است مثل شيخ انصاري. 40 00:06:38,12 --> 00:06:43,00 بيان حضرت اين است: 41 00:06:43,01 --> 00:06:49,20 رحم الله من أحيا أمرنا؛ 42 00:06:52,00 --> 00:07:06,22 اين جمله از امام، آن حل مشکل يوم الحسرة است. 43 00:07:09,01 --> 00:07:16,11 اولا: دعا به صيغه ماضي شده: 44 00:07:17,05 --> 00:07:22,22 رحم الله -نه يرحم الله- 45 00:07:23,03 --> 00:07:28,07 و خود اين بحث مفصلي دارد. 46 00:07:28,10 --> 00:07:42,09 نسبت تحققيه[در فعل ماضي] تفاوتش با نسبت ترقبيه[در فعل مضارع] چقدر است، 47 00:07:42,15 --> 00:07:46,19 آن بحث عميق علمي است. 48 00:07:46,23 --> 00:07:57,02 آن هم دعاي کسي که اول علامت امام اين است: 49 00:07:57,06 --> 00:08:06,19 إنما يعرف الإمام بالعلم وإجابة الدعوة؛ 50 00:08:06,23 --> 00:08:13,17 ديگر دعاي او محال است رد بشود. 51 00:08:13,21 --> 00:08:16,01 آن وقت دعا اين است: 52 00:08:16,08 --> 00:08:24,21 خدا رحمت کرده نه رحمت مي کند، 53 00:08:25,00 --> 00:08:34,24 خدا رحمت کرده کسي که امر ما را احيا کند، 54 00:08:35,24 --> 00:08:45,17 آن وقت احياء امر چيست؟ آن رحمت چيست؟ 55 00:08:48,22 --> 00:08:56,07 اولا: رحمتي که حضرت خواسته...، 56 00:08:56,11 --> 00:09:02,05 باز بايد به خود قرآن رجوع کرد. 57 00:09:02,09 --> 00:09:06,12 متن قرآن اين است: 58 00:09:06,17 --> 00:09:15,24 وَرَحْمَتُ رَبِّكَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ 59 00:09:16,02 --> 00:09:32,15 آنچه تمام افراد بشر از بدو خلقت تا آخر اندوخته کنند 60 00:09:32,19 --> 00:09:37,09 ارزش يک رحمت را ندارد. 61 00:09:37,14 --> 00:09:52,14 اين رحمت را امام خواسته، آن هم براي کسي که امر آنها را احيا کند. 62 00:09:52,17 --> 00:10:01,04 اين است که ما تا حالا چه ها باختيم. 63 00:10:01,07 --> 00:10:11,13 سالها گذشت شهادت حضرت زهرا خبري نبود 64 00:10:11,18 --> 00:10:19,17 و چه کارها مي شد ما بکنيم و از دست رفت، 65 00:10:19,20 --> 00:10:31,22 حالا بايد بيدار باشيم که در هر فرصتي حداکثر استفاده را بکنيم. 66 00:10:32,00 --> 00:10:38,20 رحم الله من أحيا أمرنا. 67 00:10:39,00 --> 00:10:50,13 آن حسرت به اين جبران مي شود چون هر چه هست در اينجاست. 68 00:10:50,18 --> 00:11:00,23 آن جمعي که اصلا خلقت براي آنهاست، 69 00:11:01,01 --> 00:11:09,12 کساني هستند که فاني شدند در خدا، 70 00:11:10,12 --> 00:11:20,17 يعني در مقابل اراده خدا اراده را به کلي از بين بردند. 71 00:11:20,22 --> 00:11:33,12 وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا ، 72 00:11:33,17 --> 00:11:39,09 إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ. 73 00:11:39,13 --> 00:11:43,21 اين نمونه کار [آنها] است. 74 00:11:44,00 --> 00:11:53,09 آن وقت هستي ها همه فاني شده در راه اراده خدا. 75 00:11:54,13 --> 00:12:03,04 اين است که آن خدائي که إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا 76 00:12:03,05 --> 00:12:07,14 أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ، 77 00:12:07,21 --> 00:12:12,17 اراده اش شده اراده آنها. 78 00:12:14,21 --> 00:12:27,18 اين زيارت زيارتي است که شيخ صدوق مي فرمايد: 79 00:12:27,22 --> 00:12:31,03 اصح زيارات است. 80 00:12:31,05 --> 00:12:34,08 آن[اصح بودن] را فقها مي فهمند. 81 00:12:34,10 --> 00:12:40,04 شيخ، آن هم در من لا يحضر، 82 00:12:40,07 --> 00:12:50,24 از همه زيارات، اين زيارت را انتخاب کرده [به] اصح الزيارات، 83 00:12:51,02 --> 00:12:54,10 آن وقت در اين زيارت اين است: 84 00:12:54,13 --> 00:13:02,01 إرادة الرب في مقادير أموره 85 00:13:02,04 --> 00:13:08,14 تهبط إليکم وتصدر من بيوتکم 86 00:13:08,16 --> 00:13:22,20 کسي که کار براي اينها بکند آن کار اصلا قابل تقدير نيست. 87 00:13:22,22 --> 00:13:30,06 اين است که ما در حجابيم و نمي فهميم، 88 00:13:30,09 --> 00:13:35,17 چون مطلب فوق ادراک ماست. 89 00:13:35,20 --> 00:13:41,03 اولا: بايد بشناسيم کار براي کيست؟ 90 00:13:41,07 --> 00:13:47,05 مثلا نيمه شعبان در پيش است، 91 00:13:47,09 --> 00:13:56,04 نيمه شعبان چيست، چه اتفاقي افتاده، 92 00:13:57,03 --> 00:14:07,20 کيست صاحب اين روز، اصلا عقل مبهوت است. 93 00:14:07,22 --> 00:14:13,14 امام زمان قابل وصف نيست. 94 00:14:13,16 --> 00:14:24,16 من خودم وقتي به اين قضيه مي رسم اصلا مبهوتم. 95 00:14:24,18 --> 00:14:31,00 سني و شيعه [نقل کرده اند]... و از عجايب اين است. 96 00:14:31,04 --> 00:14:41,15 حالا اگر خدا خواست در يک فرصتي من شرح خواهم کرد اين حديث را، 97 00:14:41,18 --> 00:14:44,18 حديث اين است: 98 00:14:44,21 --> 00:14:56,17 اصحاب او به عدد اصحاب بدر اند، 99 00:14:56,20 --> 00:15:04,00 هر يک از آنها يک شمشيردارد. 100 00:15:04,24 --> 00:15:05,24 اين را خوب درک کنيد. 101 00:15:09,02 --> 00:15:21,07 اگر نوکر اين مقام را دارد، آقا مقامش چيست؟ 102 00:15:22,12 --> 00:15:28,06 هر يک از آنها يک شمشير دارد، 103 00:15:28,18 --> 00:15:38,00 بر قائمه آن شمشير، هزار کلمه نوشته شده، 104 00:15:38,05 --> 00:15:48,17 از هر کلمه اي هزار باب علم باز مي شود. 105 00:15:48,22 --> 00:15:54,16 اين مقام اصحاب امام زمان است، 106 00:15:54,20 --> 00:16:02,07 بعد آن جمله اي که محير العقول است، اين است: 107 00:16:02,10 --> 00:16:15,06 لم يسبقهم الأولون ولايدرکهم الآخرون. 108 00:16:15,09 --> 00:16:26,24 اين 313 نفر مقامي دارند که تمام اولين... ، 109 00:16:27,02 --> 00:16:30,23 اولين يعني چه؟ 110 00:16:31,01 --> 00:16:44,20 تمام اولياء الله از گذشته و تمام اولياء الله در آخرين، 111 00:16:45,00 --> 00:16:59,00 از اولين تا آخرين، همه اولياء خدا به گَرد اين 313 نفر نمي رسند. 112 00:16:59,06 --> 00:17:11,08 اين مقام اصحاب اوست، خود او کيست؟ رتبه او چيست؟ 113 00:17:11,12 --> 00:17:19,17 قضيه امام زمان محير العقول است. 114 00:17:19,20 --> 00:17:34,14 اگر مردم بفهمند، شب نيمه شعبان بايد مملکت يکپارچه مستغرق بشود. 115 00:17:34,18 --> 00:17:41,02 در عالم همچو اتفاقي نيفتاده: 116 00:17:43,06 --> 00:17:54,11 وقتي پيغمبر به معرفي او مي رسد بيان حضرت اين است: 117 00:17:54,14 --> 00:17:59,19 المهدي من ولدي؛ 118 00:17:59,23 --> 00:18:08,19 بعد آني که عقل را مبهوت مي کند اين دو جمله است : 119 00:18:09,18 --> 00:18:17,21 إسمه اسمي وکنيته کنيتي. 120 00:18:18,04 --> 00:18:28,13 اسم و کنيه خاتم براي احدي جائز نشده، 121 00:18:28,16 --> 00:18:35,01 منحصرا در حجة بن الحسن است. 122 00:18:35,04 --> 00:18:44,07 اسم، اسم خاتم، کنيه، کنيه ي خاتم. 123 00:18:44,11 --> 00:18:54,01 آن جمله اي که مثل شيخ انصاري را مبهوت مي کند، اين است: 124 00:18:54,04 --> 00:19:02,00 أشبه الناس بي خَلقا وخُلقا؛ 125 00:19:03,01 --> 00:19:08,00 هر کسي روحي دارد، بدني دارد، 126 00:19:08,01 --> 00:19:25,12 نخبه بدن و نخبه روح در عالم هستي خَلق وخُلقِ، شخصِ اولِ عالمِ امکان است 127 00:19:25,15 --> 00:19:29,09 و او خاتم النبيين است. 128 00:19:29,11 --> 00:19:37,09 بعد خود او مي فرمايد: أشبه الناس؛ 129 00:19:37,11 --> 00:19:46,05 در تمام بشريت شبيه تر به من، 130 00:19:46,08 --> 00:19:57,04 هم در خلقت از جهت جسم، هم در کمالات روح، 131 00:19:57,06 --> 00:20:02,02 از مهدي اشبه به من نيست. 132 00:20:02,06 --> 00:20:12,05 اين است که وصف امام زمان فوق تصور ماست. 133 00:20:12,07 --> 00:20:27,03 مردم شب نيمه شعبان هنري که دارند چراغاني... ، ولي کيست صاحب آن شب. 134 00:20:27,06 --> 00:20:40,02 شيخ طوسي در مصباح المتهجد دعاي شب نيمه شعبان را که ذکر مي کند، 135 00:20:40,05 --> 00:20:49,06 اصلا مغز هر حکيم و فقيهي را مبهوت مي کند. 136 00:20:49,09 --> 00:20:57,00 تعبيري که از امام زمان شده دو کلمه است: 137 00:20:57,04 --> 00:21:05,11 نورک المتألق وضيائک المشرق؛ 138 00:21:05,15 --> 00:21:17,02 امام زمان نور الله است اما نور الله المتالق، 139 00:21:17,06 --> 00:21:28,17 امام زمان ضياء الله است اما ضياء الله المشرق. 140 00:21:28,20 --> 00:21:46,14 اين بيان حجت خداست، آن هم در مصباح المتهجد شيخ الطائفه شيخ طوسي. 141 00:21:47,19 --> 00:21:51,03 امام زمان اين است. 142 00:21:51,07 --> 00:21:56,03 سوره والشمس را همه خوانديد: 143 00:21:56,07 --> 00:22:00,02 وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا 144 00:22:00,03 --> 00:22:03,16 وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا 145 00:22:03,17 --> 00:22:09,08 وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا. 146 00:22:09,10 --> 00:22:13,03 سه کلمه پشت سر هم است: 147 00:22:13,05 --> 00:22:20,23 آن شمس، تاويلش خاتم النبيين است، 148 00:22:21,00 --> 00:22:25,18 آن قمر، اميرالمؤمنين است، 149 00:22:25,22 --> 00:22:34,15 آن نهار حجة بن الحسن است. وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا. 150 00:22:34,19 --> 00:22:45,03 همه تان تصميم بگيريد و اين کار را هم رواج بدهيد: 151 00:22:45,05 --> 00:22:55,07 شروع کنيد هر ماه بدون استثنا يک ختم قرآن بکنيد 152 00:22:55,11 --> 00:23:02,04 و آن [ختم] قرآن را هديه به خود امام زمان بکنيد. 153 00:23:02,07 --> 00:23:10,03 اين کار، بعد معلوم مي شود اثرش چيست؟ 154 00:23:10,04 --> 00:23:21,09 اينها اکسير احمر است منتها ما وقتي بيدار شديم که کار گذشته است. 155 00:23:21,11 --> 00:23:27,17 من چند سال قبل به اين روايت برخوردم 156 00:23:27,19 --> 00:23:38,10 که روايت هم سندش به حدي از اعتبار است که فقيهي، 157 00:23:38,14 --> 00:23:44,05 آن هم فقيهي که ما مي گوييم هر کسي نيست. 158 00:23:44,09 --> 00:23:57,16 ما فقيه را شيخ انصاري مي دانيم، ميرزاي شيرازي مي دانيم، شهيد اول، شهيد ثاني. 159 00:23:57,20 --> 00:24:09,16 حديث که ما به آن برخورديم و عقل را مبهوت مي کند نتيجه اش اين است: 160 00:24:09,18 --> 00:24:13,15 کسي که عملش اين باشد 161 00:24:13,18 --> 00:24:22,18 يعني هر چه مي تواند قرآن بخواند [و] هديه کند به او، 162 00:24:22,21 --> 00:24:31,18 سزاي قطعي اش- که شبهه ندارد- اين است که: کان معه؛ 163 00:24:31,21 --> 00:24:37,12 اصلا جزايش مي شود معيت. 164 00:24:37,15 --> 00:24:43,23 بهشت ديگر خبري نيست ارزشي ندارد. 165 00:24:44,01 --> 00:24:47,23 کسي که کارش اين باشد: 166 00:24:48,01 --> 00:24:57,06 آنچه ميسر است قرآن بخواند و هديه به امام زمان بکند، 167 00:24:57,10 --> 00:25:05,15 آنچه به او مي دهند اين است که در دنيا و آخرت با او خواهد بود. 168 00:25:07,21 --> 00:25:18,17 با او بودن يعني چه؟ خود معيت با امام زمان... . 169 00:25:18,21 --> 00:25:21,08 امام زمان آن است: 170 00:25:21,11 --> 00:25:30,23 من أراد أن ينظر إلي آدم وشيث فذا أنا آدم وشيث. 171 00:25:31,02 --> 00:25:35,19 وقتي[که] ظهور مي کند، مي فرمايد: 172 00:25:35,23 --> 00:25:41,20 هر کس اراده دارد آدم و شيث را ببيند 173 00:25:41,24 --> 00:25:45,19 من آدمم، من شيثم، 174 00:25:45,23 --> 00:25:49,18 من نوحم، من سامم، 175 00:25:49,22 --> 00:25:56,11 من ابراهيمم، من اسماعيلم، 176 00:25:56,15 --> 00:26:01,20 من موسايم، من هارونم، 177 00:26:01,24 --> 00:26:05,20 من عيسايم، من شمعونم، 178 00:26:06,00 --> 00:26:08,17 تا مي رسد به اين جا: 179 00:26:08,21 --> 00:26:18,13 من أراد أن ينظر إلي محمد وعلي فذا أنا محمد وعلي. 180 00:26:18,17 --> 00:26:30,20 امام زمان يعني عصاره تمام انبيا و تمام اوصيا. 181 00:26:30,24 --> 00:26:40,15 خدمت به او، کار کردن براي او، 182 00:26:40,16 --> 00:26:47,23 نشر مناقب او، بسط فضايل او، 183 00:26:48,00 --> 00:26:54,18 احياء امر او، آن هم در زمان غيبت او، 184 00:26:54,22 --> 00:27:02,21 اين گوهري است که فرداي قيامت[حسرت مي خوريد که] 185 00:27:02,24 --> 00:27:11,02 يک قدم بيشتر ما مي توانستيم[براي او] بر داريم و بر نداشتيم. 186 00:27:11,06 --> 00:27:23,20 علي اي حال! اميدواريم خدا که اسم شما را در اين دفتر نوشته، 187 00:27:23,23 --> 00:27:26,21 البته[اين نوشته شدن] بي خود نيست 188 00:27:26,24 --> 00:27:38,01 [بلکه بر اثر] يا لقمه پدرتان بوده يا شير مادرتان، 189 00:27:38,08 --> 00:27:46,11 يا يک عمل صالحي داشتيد که خدا انتخابتان کرده 190 00:27:46,20 --> 00:27:57,23 و الا هر کسي نمي شود اسم در دفتر صديقه کبري بنويسد 191 00:27:58,01 --> 00:28:13,14 و براي آن شبي که اميرالمومنين آرزوي مرگ کرد، آن روز، آن شب را احيا کند. 192 00:28:13,18 --> 00:28:24,09 اين مقامي است که قابل وصف نيست. اين توفيقي است. 193 00:28:24,15 --> 00:28:31,17 سعي کنيد اسمتان قلم نخورد و کار کنيد، 194 00:28:31,19 --> 00:28:35,15 [و] افراد ديگر را هم ضميمه کنيد 195 00:28:35,18 --> 00:28:42,01 چون اين کارها سنگين است، اين عده کم است. 196 00:28:42,04 --> 00:28:57,14 هر چه افراد دلسوزِ فهميده که بفهمند عظمت مطلب را، جلب بشوند براي اين کارها، 197 00:28:57,17 --> 00:29:06,11 و هرچه اين مناسبات به حد اعلا انجام بشود، 198 00:29:06,15 --> 00:29:20,13 آن وقت اثرش دو جاست دو جائي که اصلا گفتني نيست: 199 00:29:20,14 --> 00:29:24,19 يکي آن لحظه ي جان دادن[که] 200 00:29:24,21 --> 00:29:34,07 إجتمعت عليهم سکرة الموت وحسرة الفوت؛ 201 00:29:34,10 --> 00:29:40,08 آن وقت است که بدون ترديد: 202 00:29:40,10 --> 00:29:45,10 يا حار همدان من يمت يرني. 203 00:29:45,15 --> 00:29:55,16 هرکس بميرد مرا مي بيند. استثنا هم ندارد. 204 00:29:55,19 --> 00:30:01,16 آن دم اميرالمومنين به بالين تو مي آيد، 205 00:30:01,17 --> 00:30:05,02 بعد نگاه مي کند مي بيند: 206 00:30:05,06 --> 00:30:14,18 تو هماني که براي همسر پهلو شکسته او اين جور جان کندي، 207 00:30:14,23 --> 00:30:20,17 ديگر عزرائيلي نمي ماند. 208 00:30:20,20 --> 00:30:32,07 يکي هم روز قيامت کبري است که انبيا همه مي گويند: وانفسا؛ 209 00:30:32,10 --> 00:30:42,13 يک مرتبه او [فاطمه زهرا] مي آيد و پيراهن غرقه به خوني روي سرش مي اندازد، 210 00:30:42,15 --> 00:30:48,00 بعد مي گويد: يا رب شيعتي. 211 00:30:48,04 --> 00:30:51,23 جبرئيل نازل مي شود، مي گويد: 212 00:30:52,02 --> 00:31:00,03 اي کنيز خدا! خدا به تو سلام مي رساند، مي فرمايد: 213 00:31:00,06 --> 00:31:07,20 هرچه مي خواهي بخواه که امروز به تو داده مي شود. 214 00:31:07,23 --> 00:31:16,10 روايت اين است: همان طوري که مرغ دانه ها را جمع مي کند 215 00:31:16,14 --> 00:31:23,02 [او]شيعيان و خدمتگزارانش را اين جور جمع مي کند. 216 00:31:23,07 --> 00:31:27,24 اين اجر عمل شماست. 217 00:31:28,04 --> 00:31:39,06 خلاصه! قدر نعمت را بدانيد، در اين راه خسته نشويد و هر چه بکشيد... 218 00:31:39,10 --> 00:31:49,14 لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ. 219 00:31:49,18 --> 00:31:55,18 سبيل الله چيست؟[در] زيارت جامعه است: 220 00:31:55,22 --> 00:32:02,13 انتم السبيل الاعظم والصراط الاقوم. 221 00:32:02,16 --> 00:32:05,24 اين است عمل شما. 222 00:32:06,03 --> 00:32:11,13 الا کتب لهم به عمل صالح. 223 00:32:11,15 --> 00:32:15,07 اين است اجر عمل شما. 224 00:32:15,12 --> 00:32:55,21 اللهم کن لوليک الحجة ابن الحسن صلواتک عليه وعلي آبائه في هذه الساعة وفي کل ساعة وليا وحافظا وقائدا وناصرا ودليلا وعينا حتي تسکنه ارضک طوعا وتمتعه فيها طويلا.